Anna Walulik, Dorosłość kształtowana przez Biblię, Edukacja  
Ustawiczna Dorosłych” 2009 nr 1, s. 11-21.

Otwórz lub pobierz publikację


/fragment publikacji:/

Istotnym elementem sprzyjającym wspomaganiu człowieka w rozwoju jest edukacja, która w odniesieniu do dorosłego staje się świadomym zaangażowaniem w proces uczenia się przez całe życie i może przybierać różne formy, które umożliwią mu realizację edukacyjnych oczekiwań. Edukacja pomaga dorosłemu w zaspokajaniu potrzeby własnego rozwoju, ale też umożliwia realizację nowych zadań, jakie stawia przed dorosłym aktualna rzeczywistość społeczno-kulturowa. Zarówno czynniki wewnętrzne jak i zewnętrzne wyzwalają w dorosłym coraz to pilniejsze pytania,
które kierują uwagę dorosłego w stronę  transcendencji i skłaniają do poszukiwania w źródłach wiary wsparcia w realizacji tak istotnego wyzwania, jakim jest dobre kierowanie własnym życiem. Przedstawione ilustracje pokazują też, że studiowanie Biblii ma związek z wieloma obszarami ludzkiej egzystencji i może pomagać w odkrywaniu nowych obszarów życia jako przestrzeni uczenia się, a poznawane

w ten sposób treści religijne dotyczą różnych dziedzin życia człowieka. Związki te ukazane zostały jako sposób na osiąganie dorosłości w coraz pełniejszym wymiarze, która domaga się potraktowania życia jako zadania i realizacji zadań rozwojowych przypisanych poszczególnym okresom dorosłości. W końcu warto podkreślić i to,
że wśród uczestników Korespondencyjnego Kursu Biblijnego widoczne jest zainteresowanie rzeczywistością, w której przychodzi im żyć, a jednocześnie sprawy wiary są jawią się jako jej istotny wymiar, co uwidacznia się także w pragnieniu przekazywania wiary innym, w tym młodszym pokoleniom.
.